برگزاری اولین جلسه کنسرسیوم موتور و پیشرانش هوایی در پژوهشگاه هوافضا

 

روز چهارشنبه، مورخ 1398/4/19 جلسهای بمنظور ایجاد کنسرسیومی متشکل از صنایع، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مرتبط با موتورهای هوایی و توربینی کشور با حضور آقایان دکتر حاجیلو از دانشگاه صنعتی شریف، مهندس زالی از مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو، مهندس میرسلیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر سرتیپ ایزدی، دکتر دهقانی و مهندس حیدرزاده از شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها)، دکتر اصفهانیان از دانشگاه تهران، دکتر ابراهیمی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر امی از پژوهشگاه هوافضا، دکتر حسینعلیپور از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر امی، دکتر طیبی رهنی، دکتر صبوحی و دکتر زکیانی از پژوهشگاه هوافضا برگزار شد. 

 جلسه با سخنرانی آقای دکتر امی، ریاست محترم پژوهشگاه هوافضا، آغاز گردید. ایشان با اشاره به اهمیت موتورهای هوایی و توربینی در صنایع هواپیمایی نظامی و غیرنظامی کشور و با اشاره به اینکه موضوع مذکور نیاز و ضرورت امروز کشور می‌باشد، خواستار تشکیل کنسرسیومی با حضور دستاندرکاران این زمینه شدند. در ادامه، آقای دکتر طیبی رهنی، معاون پژوهشی پژوهشگاه هوافضا، با اشاره به اینکه در کشورهای صاحب این تکنولوژی منابع مالی چنین طرح‌هایی از جانب استفاده‌کنندگان نهایی تأمین میشود، خواستار استفاده از این مدل در کشور شدند.

آقای دکتر حاجیلو نیز عدم جمع‌آوری و تدوین کارهای پراکنده در کشور را یکی دیگر از مشکلات این صنعت برشمردند و متذکر شدند که در صورت تشکیل این کنسرسیوم می‌توان نقشه راهی برای این زمینه تعریف کرد تا از تمامی ظرفیت های موجود در کشور استفاده شود. ایشان همچنین با اشاره به اینکه هدف ساخت و تعمیر قطعات، مهندسی معکوس و یا طراحی می‌باشد، سیاستگذاری در این زمینه را لازم دانستند.

در ادامه، آقای دکتر طیبی رهنی به لزوم ایجاد یک سند راهبردی کامل به همراه یک نقشه راه، برای فعالیت‌های آتی در این زمینه اشاره کردند.

در پایان، آقای مهندس میرسلیم با اشاره به اینکه ایشان از سال 1386 پیگیری راهاندازی مجموعهای بعنوان متولی و سیاستگذار این صنعت در کشور بوده اند، به اهمیت موضوع پرداختند. ایشان همچنین با اشاره به تجربه موفقیت آمیز صنعت موتور خودرو در کشور، نیاز به جدا کردن مسائل مالی و غیرمالی را از ضرورت های توفیق در این زمینه برشمردند. ایشان اشاره کردند که، در زمینه موتور خودرو در ابتدا اصلاح و بهبود موتورهای خودرو داخلی مطرح بود، ولی در ادامه با موفقیت فاز اولیه، وارد فاز طراحی، نمونه سازی و در نهایت ساخت داخل و تولید انبوه نیز شدیم. در انتها، ایشان لزوم تعیین یک پشتیبانی کننده مالی برای ایجاد چنین کنسرسیومی را ضروری برشمردند. 

حاضرین در سایت

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

شما اینجا هستید: صفحه ی اصلی خبرها و رویدادها برگزاری اولین جلسه کنسرسیوم موتور و پیشرانش هوایی در پژوهشگاه هوافضا